Wednesday, September 19, 2007

Dan Rather files $70 million lawsuit against CBS, Viacom

I was wondering who was going to file the first lawsuit in this.

The winner is, Dan Rather

Dan Rather filed a $70 million lawsuit Wednesday against CBS, claiming the network made him a 'scapegoat' for a discredited story about President Bush's military service.

The lawsuit, filed in State Supreme Court in Manhattan, claims the network intentionally mishandled the aftermath of the story about Bush's time in the Texas Air National Guard, and had Rather take the fall to 'pacify' the White House after the story.

The 75-year-old Rather, whose final months were clouded by controversy over the story, claimed the network gave him fewer and less important assignments and little airtime on '60 Minutes' after forcing him to step down as anchor of the 'CBS Evening News' in March 2005.
The suit also names former CBS parent company
Viacom Inc., CBS President and CEO Leslie Moonves, Viacom chairman Sumner Redstone, and Andrew Heyward, former president of CBS News. The suit is seeking $20 million in compensatory damages and $50 million in punitive damages.


No comments: